Ons leven lijkt zich steeds meer online af te spelen. Ga je als bedrijf mee in deze digitale dans, of zie je ook meerwaarde in offline-communicatie? Gelukkig hoef je niet te kiezen, het juiste evenwicht tussen online en offline is de sleutel tot effectieve bedrijfscommunicatie. Bij …
Blog
Blog
Wat heeft heldere communicatie met je bedrijfsdoelen te maken?
Bedrijfsdoelen, er is over nagedacht, een aantal betrokkenen heeft er feedback op gegeven en ze zijn geformuleerd. Maar let je bij het bereiken van die doelen ook op de rol die heldere communicatie speelt? Inmiddels weten we dat een kleine uitglijder al snel sterk uitvergroot wordt op social media, …
Waarom een nieuwsbrief sturen?
Op nieuwsbrieven zit niemand te wachten, dus waarom zou je er tijd en geld aan besteden? Nou, bijvoorbeeld omdat mensen een met zorg samengestelde nieuwsbrief zeker wel waarderen. En het is een relatief eenvoudige manier om regelmatig onder de aandacht te komen bij je (potentiële) klanten, dat gaat …
Hoe is het met jouw website?
Heb je een website laten maken, maar staan daar nog steeds de proefteksten van de webbouwer op? Of heb je lang geleden een website online geslingerd en is die aan een update toe? Dan moet je aan de slag met teksten schrijven of aanpassen. Hier lees je hoe je dat aanpakt (of hoe je het uit kunt …
Tussen haakjes
Even tussen haakjes, dit is het laatste deel in de serie ‘Lezen over leestekens’. Met deze serie zijn de belangrijkste leestekens besproken. Ik sluit af met de haakjes. Het gaat dan over de ronde haakjes, deze dus ( ). Wanneer gebruik je die? …
Punt uit!
Een punt staat aan het einde van de zin als het geen vraag of uitroep is. Punt is dus dat de punt eigenlijk niet zo’n moeilijk punt is in de Nederlandse taal. Maar een puntenreeks, weet jij hoe je die gebruikt? Als het puntje bij paaltje komt is er best iets te vertellen over de punt. …