Contentmarketing vraagt tijd én een lange adem om het vol te houden. En dan zijn successen van nu, ook nog geen garantie voor de toekomst. In aanvulling op ‘Content strategisch inzetten; waar moet je op letten?’ lees je hier wat je kunt doen om het jezelf makkelijker te maken. Dit …
Blog
Blog
Schrijvende kennisdeler of kennisdelende schrijver?
Ooit had ik onderwijsambities, maar ook communicatie in het algemeen en schrijven in het bijzonder vond ik leuk. Een heel persoonlijk blog deze keer over hoe twee werelden samenkomen. Het schrijven loopt als een rode draad door mijn leven. Ik was op de basisschool de enige in mijn klas die het …
8 tips om rekening mee te houden in je contentmarketing
Tik contentmarketing in op Google en het levert ongeveer 4,7 miljoen resultaten op. De variant met een spatie ertussen scoort maar liefst rond de 5 miljard(!) treffers. Wat contentmarketing is, kun je vast makkelijk vinden tussen die miljarden hits. Naar waar je rekening mee moet houden als je …
E-maillezers verleiden: 16 tips
Uit onderzoek* blijkt dat e-mailmarketing nog lang niet heeft afgedaan als marketingkanaal. Reden genoeg om eens te kijken hoe je lezers kunt verleiden om jouw e-mail te openen. Dit artikel is geactualiseerd op 12 september 2023. In het kader van gooi er nog eens een cliché tegenaan: een …
Schrijven uitbesteden kan niet zonder goede briefing
Als je jouw verhaal door iemand anders wilt laten vertellen is het belangrijk dat je goed aangeeft hoe dat moet. Alleen zo kan de ander jouw gedachten en wensen goed vertalen. Waar moet je aan denken bij zo’n briefing voor contentproductie? Zo veel media, zoveel soorten verhalen, of content, …
Simpele teksten schrijven simpel?
Simpele teksten zijn helder en zonder veel nadenken te begrijpen. 'Simpele' heeft hier dus geen nare betekenis, maar staat voor makkelijk leesbaar. Simpel is voor iedere doelgroep weer anders, dus lees verder en kijk welke tips jij kunt toepassen om makkelijk leesbare verhalen te …