Waarom
Ooit was het vertellen van verhalen de enige manier waarop mensen informatie deelden. Inmiddels zijn er talloze manieren en kanalen om anderen te informeren maar een verhaal vertellen, ook wel storytelling genoemd, is nog altijd dé manier om mensen te boeien en te binden.
Storytelling
Door het vertellen van een goed verhaal onthouden mensen de boodschap beter. Sleutelwoord in de vorige zin is ‘goed’ en daarom zijn er redenen om te kiezen voor een tekstschrijver.
1. De juiste vragen stellen
Waar een goede tekst aan moet voldoen hangt af van het soort tekst maar voor alle soorten is het belangrijk dat ze antwoord geven op de vragen die bij de lezer leven. Daar wringt vaak de schoen, je kent je eigen producten en diensten zo goed dat je wel eens vergeet dat (potentiële) klanten er vragen over kunnen hebben. Vanuit mijn zalige onwetendheid stel ik je die vragen en schrijf graag jouw antwoorden op.
2. De tekst moet passen bij jouw doel
Overtuigen, informeren of verkopen, wat het doel ook is, met goed geschreven teksten laat je zien wat je voor anderen kunt doen. Ieder doel vraagt een eigen manier van schrijven.
3. Foutloze teksten zorgen voor vertrouwen
Teksten met spelfouten leiden af van de inhoud en geven de lezer geen reden om je te vertrouwen. Zeker als je schrijft over je bedrijf, producten of diensten is het belangrijk dit zonder fouten te doen.