• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
TekstGevoel

TekstGevoel

Schrijven | Redigeren | Corrigeren

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Home
  • Hoe
  • Wat
    • Schrijven
    • Redigeren
    • Corrigeren
  • Waarom
  • Wie
  • Referenties
  • Abonnementen
    • BlogBuster
    • ContentCheck
    • PostPraatje
  • Blog
  • Contact
  • Show Search
Hide Search

Contentmarketing: hoe maak je dat makkelijker?

Reageer

Contentmarketing vraagt tijd én een lange adem om het vol te houden. En dan zijn successen van nu, ook nog geen garantie voor de toekomst. In aanvulling op ‘Content strategisch inzetten; waar moet je op letten?’ lees je hier wat je kunt doen om het jezelf makkelijker te maken.

Dit artikel is geactualiseerd op 10 mei 2022

1. Veel schrijven

Hoe meer je schrijft, hoe makkelijker het gaat. En als je eenmaal weet waar je kracht ligt, komen de onderwerpen vanzelf.

2. Call to action

Het is logisch dat je lezers informatie biedt waar ze wat aan hebben. Maar waarom doe je dat? Om te laten zien dat je kennis van zaken hebt waarmee je de lezers wilt helpen. Het is leuk als jouw lezer leert van jouw informatie, maar nog leuker als hij of zij jouw hulp inroept. Soms hebben lezers dan een extra zetje nodig in de vorm van een call to action.

Er gaan stemmen op dat bijvoorbeeld een blog zich daar niet voor leent. Natuurlijk moet je een blog niet volstoppen met calls to action en het hoeft ook niet in ieder blog, maar als je producten of diensten hebt die op het onderwerp aansluiten, waarom niet?

3. Blogonderwerpen

“Waar moet ik dan over bloggen?” hoor ik vaak. Jij hebt heel veel kennis over je branche die anderen niet hebben. Ga er eens voor zitten en kijk hoe je die kennis op een originele manier kunt delen. Lees zelf veel over jouw branche of ga na welke vragen jouw doelgroep regelmatig stelt en beantwoord die vragen in een blogartikel.

4. Analyseren

Of je nou een blog, een update op social media of een nieuwsbrief maakt, je wilt weten of het wordt gelezen. Dus iedere dag bekijk je vol verwachting de statistieken. Natuurlijk, dat is belangrijk, maar realiseer je dat het opbouwen van een publiek tijd vraagt. Staar je zeker in het begin dus niet blind op aantallen lezers, likes en wat al niet meer, of misschien juist het gebrek daaraan. Ga de eerste maanden aan de slag met het uitvinden van wat wel en niet aanslaat en bouw daar op verder.

5. Recyclen

Recyclen, kan dat ook al in contentmarketing?
Jazeker, bijvoorbeeld door een aantal blogs over een bepaald onderwerp te bundelen in een e-book. Maak van een informatief verhaal een infographic of maak van je geschreven tekst een video (vlog) voor de mensen die liever luisteren dan lezen. Door dezelfde informatie op verschillende manieren aan te bieden, bereik je weer een ander publiek.

Kun jij hulp gebruiken bij het schrijven van content?

Ik kan je helpen met het schrijven van blogs of het checken van je teksten.

content, tekst

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

« Schrijvende kennisdeler of kennisdelende schrijver?
Waar haal ik bloginspiratie vandaan? – 2 Facebook »

Footer

Wat

  • Schrijven
  • Redigeren
  • Corrigeren

Abonnementen

  • BlogBuster
  • ContentCheck
  • PostPraatje

Snel naar

  • Hoe
  • Waarom
  • Wie
  • Referenties
  • Blog

Contact

Annette Cost
+31610216425
annette@tekstgevoel.nl
Jacob de Ridderstraat 36
4197 BM Buurmalsen (Gelderland)

©2025 TekstGevoel | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | fotografie: Geeke van Dijck Fotografie | webdesign en bouw: halfjuni.nl • webwerk

Wat wil je weten?
WhatsApp
Hallo, waar mag ik je mee helpen?
Stel je vraag